"" – Latarnik2.0 Podoba się?

poniedziałek, 12 września 2011

UFO nad Rumunią zarejestrowane przez Xperię arc w HD. Post lotniczy

Zacznę od tego, że ta historia wydarzyła się naprawdę. Akcja tego posta toczy się na początku lipca 2011 roku. Kilka miesięcy temu uzbrojony w smartphone Xperia X10 polowałem na UFO w Hoia Baciu pod Cluj-Napoca w Transylwanii. Lasy te są znane z tego, że UFO pokazuje się tam stosunkowo często. Wtedy jednak niczego konkretnego nasza polsko-czeska ekipa nie znalazła. Jedyne zawroty głowy jakich doznaliśmy mogły być spowodowane imprezą dnia poprzedniego...

Z pokładu samolotu LOT-u nagrałem UFO podczas przelotu z Warszawy do Bukaresztu. A było to tak...

Jak upolować UFO Xperią arc?

...Kiedyś napisałem artykuł "Kody QR ułatwiają życie". Okazuje się, że dzięki nim możemy odprawić się online i mieć zakodowany bilet na wyświetlaczu telefonu Xperia arc. Możemy też znacznie więcej. Aby upolować UFO (i przy okazji odprawić się) należy:
  • wejść z telefonu Xperia arc na stronę LOT-u
  • podać numer rezerwacji
  • podać dane osobowe w tym numer telefonu, na który zostanie wysłany SMS z linkiem do odprawy online
  • Wystarczy otworzyć ten link w przeglądarce internetowej Xperii arc i już mamy na ekranie zaszyfrowany kodem QR bilet naszego lotu. Nie trzeba nawet niczego drukować! Zieloni się ucieszą (w tym wypadku obrońcy naszej planety, a nie Obcy)
  • Na lotnisku personel naziemny przykłada wyświetlacz z kodem QR do skanera i już wszystko wiadomo gdzie lecimy, kto leci, do jakiej bramki należy się udać. Sprawdzone. Działa!
To nie jest bilet LOT-u, ale jak jesteście ciekawi, to możecie sprawdzić co to jest...

Mnie jednak ten kod przydał się także do czegoś innego. Programem do skanowania kodów QR należy rozkodować bilet QR, aby ustalić numer lotu, a dzięki temu mieć dodatkowe dane, których być może się nie pamiętało.

Dzięki Google Earth jestem w stanie obliczyć dystans pomiędzy Warszawą i Bukaresztem. Potrzebuję tych danych ponieważ nie miałem włączonego geotagingu w Xperii arc, a może po prostu GPS w samolotach nie działa? Na podstawie daty i godziny nagrania filmu i długości czasu lotu jestem w stanie obliczyć, gdzie miał miejsce kontakt. Zakładam, że samolot leciał po linii prostej i nie omijał np. jakiejś burzy. Potrzebne mi są te dane, aby sprawdzić, czy przypadkiem nie było tam jakiegoś innego samolotu.

Dystans w linii prostej pomiędzy Warszawą i Bukaresztem to poniżej 1000 km

Dane, które można zebrać wymienionymi niżej aplikacjami nie są mi  tak na prawdę potrzebne...Samolot lecący równolegle, nisko, a potem skręcający nagle o 90 stopni? Mało prawdopodobne, ale skoro Xperia arc potrafi nam powiedzieć, czy samolot tam był czy nie, to czemu nie miałbym jej ładnie o to zapytać?

Okazuje się, że spotkanie miało miejsce około 90 km od Cluj Napoca - miejsca znanego z obserwacji UFO. Czymże jest 90 km w skali kosmosu...?

Chyba, że mi się po prostu nie chce :) Potem należałoby sprawdzić te dane w jakiejś globalnej bazie lotów. Dostęp do niej możemy mieć także z poziomu telefonu Xperia arc. W Android Market jest wiele aplikacji do śledzenia w czasie rzeczywistym ruchu na globalnym niebie. Jedną z takich aplikacji jest FlightTrack, ale przyznam się bez bicia, że jej nie używałem.

Aplikacja FlightTrack śledzi globalnie loty. Do pobrania oczywiście z Android Market.
Aplikacja FlightTrack jest w stanie nawet podać estymowany czas opóźnień! Dzięki niej wyszukamy dostępne loty w czasie rzeczywistym. Przydatna sprawa nie tylko, gdy polujemy na UFO, ale także, gdy często podróżujemy samolotami.
QR Code do aplikacji FlightTrack w Android Market

Flightradar24 to jeszcze jedna aplikacja do śledzenia lotów.

Flightradar 24: QR code do aplikacji w Android Market

Spotkanie z UFO sprawiło także, że pierwszy raz użyłem w telefonie Xperia arc Bluetootha 3.0. Na pokładzie była Rumunka o imieniu Leila. W Warszawie zobaczyłem, że ma ona plecak mojej firmy - taki znak rozpoznawczy, więc się zapytałem, czy pracuje w Bukareszcie. Okazało się, że pracuje w tym samym budynku co ja i odwiedzała w Polsce swojego Bejbika.

Siedzieliśmy w samym ogonie samolotu. Rumunka, dziewczyna technika pokładowego LOTu, która latała tą trasą średnio co dwa tygodnie, twierdziła, że to najbezpieczniejsze miejsce podczas katastrofy. Przytoczyła nawet dane procentowe a ja poczułem się jak w Fight clubie. W ogóle dużo gadała, a jak się miało niebawem okazać była fanatyczką teorii spiskowych i UFO.

Fight clubowo...
Obudziła mnie, przyprowadziła do okienka i zapytała, czy widzę to samo. Potem pokazaliśmy to gościowi od obsługi. Coś tam było z całą pewnością. Podczas gdy Leila latała od okienka do okienka po całym samolocie ja wyciągnąłem Xperię arc i nagrałem filmik. Po czym użyłem swojego ulubionego zdania w języku angielskim, które usłyszałem w serialu Rescue me i popijając wino zabrałem się za oglądanie filmu. Potem wysłałem wspomnianym wcześniej Bluetoothem 3.0 film na telefon Leili i kilku innych osób. Na pokładzie było bardzo niewielu pasażerów.

Na tym materiale brakuje kilku rzeczy. Po pierwsze nie pokazałem świateł skrzydła na ich krańcu, aby pokazać jak nisko pod nami był obiekt (a byliśmy na pułapie kilku km nad ziemią), nie pokazałem Księżyca, nie zobaczycie też, że UFO leciało z nami kilkanaście minut jakby równolegle, a potem skręciło nagle o 90 stopni i przeleciało na drugą stronę samolotu pod nami i zniknęło. Potem mieliśmy ostre turbulencje. Nie mogło być to ani ciało niebieskie (za ostry kąt w dół), ani samolot (samoloty nie skręcają o 90 stopni w miejscu i nie przyśpieszają tak gwałtownie), nie było to odbicie na skrzydle (bo było wyraźnie pod skrzydłem).

Leila opowiedziała o podręcznikach dla brytyjskich pilotów, które wymieniają 4 rasy Obcych oraz o tym, że na przesłanie Voyagera kosmici odpowiedzieli najszybszą znaną im metodą, czyli wpływając na to jak rośnie zboże na Ziemi... Tego jeszcze nie słyszałem.

Chłopak z obsługi pokładowej przynosił nam wszystko co chcieliśmy, a po wylądowaniu powiedział mi, że to był najlepszy lot w jego życiu, po czym wręczył mi kanapki oraz piwo na drogę. Dobrze, przynajmniej miałem śniadanie a pracę miałem zacząć za parę godzin.

Możecie też przeczytać sobie czemu nie należy używać taksówek czekających pod lotniskiem w Bukareszcie.

A oto i UFO nagrane Xperią arc:




Dodatkowe aplikacje:

Skyscanner - All Flights! Wyszukiwarka tanich lotów - dostępna zupełnie za darmo w Android Market:

Skyscanner - All Flights!

QR Code do aplikacji Skyscanner w Android Market
P.S

Chciałem znaleźć w Android Market jakąś aplikację do śledzenia samolotów w Augmented Reality, ale nic takiego nie znalazłem. Może ktoś widział coś takiego? Fajnie byłoby spoglądać przez Xperię arc na niebo i mieć naniesione informacje o lotach: jaki samolot, jaka trajektoria lotu itd., itp. Jedyne co znalazłem to aplikacja do śledzenia sztucznych satelit w rozszerzonej rzeczywistości.

Inne "lotnicze" posty z mniejszą dawką UFO:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz