"" – Latarnik2.0 Podoba się?

wtorek, 23 sierpnia 2011

Bułgarskie Morze Czarne w HD okiem Xperii arc

W długi weekend wybrałem się z zupełnie nieznanymi mi Rumunami do Vama Veche, wioski, która kiedyś była zamieszkana przez hipisów. Jak powiedziała nam miejscowa pół Włoszka, hipisi dorośli i zaczęli otwierać hotele przekształcając to miejsce w rumuński kurort. Wybraliśmy się też za bułgarską granicę, gdzie dołączyłem do szkółki płetwonurków.

To były bardzo zwariowane i ekstremalnie szybkie dni a Xperia arc musiała za mną nadążyć. Tym bardziej, że wcześniej zgłosiłem się na ochotnika, że będę pracował 15 sierpnia. To też z firmowej karty SIM oraz Xperii arc zrobiłem sobie mobilny punkt dostępu do internetu dla firmowego laptopa.




Przypadkowe zdjęcie: szukanie znajomych na plaży dzięki aplikacji kompas na Xperii arc :)



Dla zainteresowanych: jedna z wielu aplikacji typu kompas do pobrania zupełnie za darmo z Android Market


Android Gingerbread w telefonie Xperia arc oferuje nam dwa tryby udostępniania Internetu innym urządzeniom:

  1. Pierwszy to USB Tethering (jedna z nowości), czyli tworzenie z Xperii arc modemu dla notebooka przez kabel USB. Zaletą tego rozwiązania jest mniejsza konsumpcja energii przez telefon w stosunku do drugiego rozwiązania.

  2. Możliwe jest tworzenie z telefonu Xperia arc routera Wi-Fi dla innego sprzętu mobilnego.


W ten sposób dzięki technologii 3G (HSDPA/HSDPA) lub 2G (EDGE) możliwe jest podłączanie różnych urządzeń do Internetu za pośrednictwem smartphona Xperia arc.

Obie opcje wywołujemy przez:
Ustawienia/Sieci zwykłe i bezprzewodowe/Powiązanie i przenośne punkty dostępu. Tutaj musimy wprowadzić stosowne konfiguracje.

Równie zwariowane było to, że moi znajomi z Cluj postanowili mi zrobić niespodziankę i bez zapowiedzi przyjechali do Bukaresztu, ale ja miałem dla nich lepszą niespodziankę. Byłem w Bułgarii. Na mapach Sygic nie dało się znaleźć mapki tej wioski. Sprawdziłem dokładną lokalizację w aplikacji Google Maps i umówiliśmy spotkanie nad Morzem Czarnym po rumuńskiej stronie w Vama Veche.Wysyłanie geotagingu, czyli współrzędnych geograficznych, okazało się zbędne.




Mapy Sygic na Xperii arc



QR Code do Google Maps w Android Market, gdyby ktoś z jakiegoś powodu nie miał tej aplikacji w Xperii arc


Nie trzeba było także udostępniać swojej lokalizacji znajomym w czasie rzeczywistym dzięki usłudze społecznościowej Google Latitude. Dzięki tej aplikacji możliwe jest śledzenie lokalizacji swoich znajomych lub udostępnianie swojej własnej lokalizacji w czasie rzeczywistym.

W drodze powrotnej poczułem także wenę twórczą i udało mi się zaoszczędzić trochę czasu pracując mobilnie.


Wybrzeże w Bułgarii przy granicy z Rumunią na filmie HD


Tutaj nurkowałem, ale tam już Xperii arc nie zabierałem.














Miejsce zwane przez miejscowych bułgarskim portalem
















Tutaj Xperii arc już nie zabierałem


Na koniec tego wpisu gorąca muzyka na lato z Rumunii...



...Może fanem rumuńskiej muzyki nie jestem, ale czasami warto posłuchać czegoś innego lub w tym wypadku raczej pooglądać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz